Film

Festiwal filmowy i wideo w Nowym Jorku – jedyne miejsce, w którym mogą pójść prawdziwi niezależni filmowcy

By 13 lipca 2020No Comments

Jeśli właśnie pokonałeś przeszkody, aby nakręcić swój pierwszy niezależny film, znalezienie doświadczenia, festiwali i dystrybucji dla twojego projektu może być niezwykle zniechęcające. Festiwale A-List, na które uczęszcza Hollywood Who’s Who, są zazwyczaj pierwszym wyborem niezależnego twórcy filmowego. Niestety, ze względu na wysokie standardy i zasady stosowane w procesie selekcji, są one również najtrudniejsze do zaakceptowania w przypadku małych niezależnych filmów. Większość filmów, które zdobywają i prezentują nagrody na elitarnych festiwalach, są tworzone przez tak zwane „specjalne” dywizje głównych studiów, tj. Warner Bros., Disney, 20th Century Fox itp., Lub przez wysokowydajną agencję sprzedaży reprezentującą firmy, którzy specjalizują się w włączaniu swoich projektów w te wydarzenia, aby ułatwić sprzedaż. Ponadto same duże studia coraz częściej wykorzystują premiery festiwali filmowych do promowania własnych projektów, osiągania pozytywnej reklamy i wydawania swoich filmów.

W ciągu ostatnich trzydziestu lat system promocji filmów wyprodukowanych w przeciwieństwie do studia został przez nich prawie całkowicie dokooptowany, dzięki czemu początkujący i prawdziwi niezależni pozostali na dworze. Każdego roku wybiera się 120 filmów na wystawę na określonym festiwalu z gwiazdami. Filmy te są wybierane spośród ponad 8000 zgłoszeń dramatów, filmów dokumentalnych i filmów krótkometrażowych. Jednak większość niezależnych reżyserów i producentów, którzy rozpoczynają działalność, raczej nie będzie miała natychmiastowego dostępu do Angeliny Jolie lub Johnny’ego Deppa, ponieważ prawie wszystkie najwyższej klasy projekty festiwalowe są prowadzone przez celebrytów, co da szansę na fascynujący film z obsadą bez nazwy. jeszcze szczuplejsze. Wielu filmowców po raz pierwszy próbuje się wyróżnić przełomowym filmem, który często kręcono przy niewielkim budżecie z oszczędnościami lub hipotekami dla ich domu. Trudniej jest im przyciągnąć moc gwiazdy, a wyróżnienie się spośród filmów, w które zainwestowały miliony, i kontaktów z gwiazdami staje się niemożliwe.

Zapytaj reżysera Dana Franka, który występował na wszystkich najważniejszych festiwalach swoimi filmami Little Bruno i Devils Highway. Frank mówi: „Po tym, jak dowiedziałem się, że moje niezależne filmy niskobudżetowe zostały zignorowane, ponieważ nie zawierały wielkich gwiazd, zauważyłem, że nikt na festiwalach filmowych ich nie oglądał i marnowałem pieniądze na wysyłanie opłat za wstęp. Zgłoszyłem swoje filmy na Międzynarodowy Festiwal Filmów Niezależnych w Nowym Jorku (NYIIFVF), a moje życie zmieniło się na lepsze, chodzę z nimi na Festiwal Filmowy w Cannes i Marche du Film co roku i zarabiam na życie w branży filmowej „Od czasu dołączenia do NYIIFVF filmy Franka były sprzedawane przez spółkę ITN Distribution festiwalu, ITN Distribution, do różnych obszarów międzynarodowych, w tym do Rosji, Tajlandii i Niemiec. Z Stormy Daniels nakręcił telewizyjny serial kulinarny zatytułowany „Kuchnia bikini”, który zainteresował kupujących na całym świecie, a także wyprodukował i wyreżyserował film dokumentalny Medicinal, który był pokazywany w 16 miastach i Medicinal 101 i był pokazywany 43 razy. „Od czasu moich pokazów w NYIIFVF w Nowym Jorku, LA i Cannes / Marche du Film. Dowiedziałem się więcej o branży filmowej, jaką kiedykolwiek tworzyłem w szkole filmowej” – mówi Frank. Jego firma URD (Upward Rising Development) publikuje epicki film Steve’a Soderbergha „Che” z Benicio De Toro w Los Angeles.

NYIIFVF pokazuje niezależne filmy w prawdziwych niezależnych kinach w Nowym Jorku i Los Angeles i służy jako wyjątkowa platforma dla aspirujących twórców filmowych, aby zyskać głos i sieć dystrybutorów. W przeciwieństwie do innych festiwali, w hotelu nie ma sal balowych ani sal bingo. Festiwal znany jest jako „Voice of Independent Film” i jest szeroko zgłaszany w mediach. Przekrój mediów, które donosiły o festiwalu to: Hollywood Reporter, Fox 5, CNN, New York Observer, New York Times, Newsday, LA Times, LA Weekly, Time Out NY, E News, NY Daily News, Wall Street Journal, New York Post, filmowcy, Star Magazine, Screentalk Magazine itp. Wall St. Journal nazwał nawet New York International Independent Film and Video Festival „alternatywą dla niezależnych twórców filmowych od wielkiego nowojorskiego festiwalu filmowego”. Abel Ferrara, guru z Indii, powiedział w wywiadzie dla magazynu MovieMaker: „Ten festiwal to prawdziwa okazja: wszyscy inni o tym mówią, ci faceci po prostu to robią!”

Festiwal został założony w 1993 roku przez przedsiębiorcę Stuarta Alsona i jest znany z promowania niezależnych filmów, do których nie można uzyskać dostępu w multipleksach w całym kraju, czy to podczas festiwalu, czy poprzez regularne wypożyczanie filmów. Alson był komikiem stand-up i produkował udane programy na żywo w Nowym Jorku, zanim nakręcił własny film fabularny. Jednak po ukończeniu filmu zaczął włączać go do festiwalu i zaczął rozumieć politykę, która nim rządziła, jak również teraz. Ason zauważył: „Byłem biznesmenem i nie miałem czasu brać udziału w wydarzeniach i wystawiać dyrektorów festiwali na linię. Założyłem własny festiwal, ponieważ miałem dość wchodzenia w sfałszowaną loterię. Jako ponad 2000 filmowców ich opłaty za zgłoszenia w wysokości 50 USD a wszystko, co się wydarzyło, polegało na tym, że ich czeki zostały zrealizowane i zapłacili za 100 filmów, które obejmowały gwiazdy. Uświadomiłem sobie, że jedynym sposobem na stworzenie niezależnego festiwalu filmowego jest umożliwienie niezależnym twórcom filmowym aby pokazać swoją pracę – nie tylko list odrzucenia ”.

Alson zmagał się z dystrybucją, kiedy podróżował na różne rynki filmowe, aby sprzedać swój film, i zdał sobie sprawę, że dystrybutorzy nie chcą płacić niezależnym twórcom filmowym za ich pracę. Alson powiedział: „Nie miało to dla mnie sensu, gdy dystrybutorzy zatrzymali pieniądze, za które sprzedali film, i powiedzieli filmowcom, że jest to„ koszt ”. Potem założyłem własną firmę dystrybucyjną, która faktycznie zapłaciła filmowcom . ” Bazując na tym doświadczeniu, Alson założył festiwalowe skrzydło sprzedaży, ITN Distribution, które podróżuje na główne rynki filmowe i telewizyjne, gdzie z powodzeniem nabywa i licencjonuje produkty wysokiej jakości we wszystkich głównych obszarach. ITN Distribution szybko stała się ważnym graczem w świecie dystrybucji i specjalizuje się w negocjowaniu najlepszej możliwej oferty dla międzynarodowych i krajowych filmowców i kupujących. Celem ITN jest stanie się głównym źródłem pozyskiwania, nabywania, rozumienia i sprzedaży produktów. Ich międzynarodowa obecność w Cannes / Marche du Film, NATPE i AFM ukształtowała realistyczne podejście do sprzedaży, programowania i prowadzenia interesów z kupującymi na całym świecie.

„Międzynarodowy Festiwal Filmów i Filmów Niezależnych w Nowym Jorku jest integralną częścią drogi każdego twórcy filmowego do osiągnięcia świetności w sztuce filmowej” – powiedział nowojorski aktor i reżyser Matt Jade. Od 2001 roku pojawił się w kilkunastu filmach na festiwalu i nawiązał wiele cennych kontaktów, aby rozwijać swoją karierę podczas festiwalu. Jade pracuje jako aktor w programach telewizyjnych i dużych filmach. Jego niezależne filmy The Gleam and Searching for Bobby D zostały rozpowszechnione i są dostępne w Hollywood Video, Netflix i Blockbuster. Historie sukcesów absolwentów nowojorskiego niezależnego festiwalu filmów i filmów pojawiają się co roku. Na przykład pierwszy film australijskiego reżysera Grega McLeana, ICQ, pokazano na festiwalu w 2001 r., Gdzie został uznany za najlepszego reżysera. Następnie napisał scenariusz i wyreżyserował międzynarodowy hit kasowy Wolf Creek. Pierwszy film fabularny Erica Bressa i J. Mackye Grubera (Efekt motyla) Blunt został nagrodzony najlepszą komedią na Międzynarodowym Festiwalu Niezależnych Filmów i Filmów w Nowym Jorku w 1998 roku. Niedawno film dokumentalny Svetlana About Svetlana autorstwa nowojorskiej reżyserki Lany Pashiny miał swoją premierę na NYIIFVF 2007 i od tego czasu był dystrybuowany wraz z First Run / Icarus Films w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w Rosji i Europie.

Jej premiery w Nowym Jorku i LA na NYIIFVF przyciągnęły międzynarodową prasę z Europy. Pashina mówi: „Festiwal był sposobem na ostateczną dystrybucję mojego dokumentu i otworzył drzwi do nowych możliwości. Marketing PR festiwalu był niesamowity i tak dobrze znany”. Pashina jest teraz w fazie przedprodukcyjnej w LA do swojego pierwszego filmu fabularnego Reflections with Das Films. Holistyczny lekarz i były geolog, który został scenarzystą Dr. Andrea Levinson udowodniła, że ​​ma towary, które odniosą tak samo sukcesy w branży filmowej. Levinson niedawno zakończyła festiwalową rundę swojego pierwszego filmu Śmierć, podatki … i czekolada! w Los Angeles, Cannes i Nowym Jorku. „Wejście na Międzynarodowy Festiwal Filmu i Wideo Niezależnego w Nowym Jorku jest najlepszą rzeczą, jaka mi się kiedykolwiek przydarzyła. Nie zostało to naprawione, to prawdziwa okazja” – mówi Levinson.

Kontynuuje: „Odkąd jestem w branży filmowej, jestem w środowisku rekina. Czułem jednak, że mogę naprawdę zaufać NYIIFVF. Festiwal przerósł moje oczekiwania. Miałem wspaniałe doświadczenie, a dystrybutorzy są . ” Zadzwoń do mnie, a ja nie muszę do ciebie dzwonić. Podoba mi się, że festiwal oferuje seminaria edukacyjne dla filmowców. Kiedyś miałem złe doświadczenia na naprawionym festiwalu filmowym, ale na NYIFVF wygraliśmy najlepszą komedię i najlepszy scenariusz, nie znając ani jednej osoby i mając „powiązania”. „Film Dr. Levinsona Śmierć, podatki … Czekolada! To komedia oparta na prawdziwej historii o wyżu demograficznym, które biorą swoje życie i przeznaczenie we własne ręce. Levinson zaczął pracować nad kontynuacją. Ma dwóch dystrybutorów zainteresowanych prawami do DVD, które są rozważane do premiery w kinach, a wiele południowoamerykańskich i irańskich festiwali filmowych zaprosiło ją również na pokaz z powodu ekspozycji na NYIFVF.

Ostatecznie Międzynarodowy Festiwal Filmu i Wideo w Nowym Jorku opiekuje się twórcami. Pasjonują się pokazywaniem filmów i filmów dokumentalnych tworzonych przez zwykłych ludzi bez poddawania ich wewnętrznej polityce rządzącej większością innych festiwali. Są dumni ze swoich twórców filmowych i mają długą listę przyjaciół z festiwalu, delegatów i stałych klientów. Bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiednie festiwale filmowe dla swojego filmu, jeśli chcesz realistycznie zwiększyć swoje szanse na komercyjną dystrybucję i zdobywanie nagród. Oczywiście byłoby miło wygrać nagrodę na festiwalu filmowym A-List i toczyć wojnę o swój film. Musisz jednak być realistą i znaleźć festiwal przyjazny dla małych niezależnych filmowców i ich projektów.

Międzynarodowy niezależny festiwal filmowy i wideo w Nowym Jorku oferuje filmowi przynajmniej wysokiej jakości pokaz w doskonałej i odpowiedniej projekcji kinowej w Nowym Jorku i Los Angeles. Naprawdę rozumieją potrzeby prawdziwych niezależnych filmowców i są profesjonalistami, jeśli chodzi o pracę nad małymi budżetami i dużymi pomysłami. Festiwal reprezentuje nową falę niezależnych filmowców, którzy chcą usłyszeć ich głosy i oglądać filmy, i oferuje wyjątkową okazję członkom przemysłu filmowego, delegatom i uczestnikom bez zgłaszania roszczeń. Dave Sardella, redaktor popularnego magazynu Micro Cinema Magazine, powiedział: „Dla każdego początkującego muzyka, producenta lub reżysera NYIIFVF to miejsce, w którym Twoje projekty są postrzegane i oceniane przez najlepszych z najlepszych. Ten słynny na całym świecie festiwal może być dla Ciebie wyrzutnią . ” udana kariera ”.