Film

Arriflex 535B – wyjątkowy i przyszły król klasycznych kamer filmowych

By 13 lipca 2020No Comments

Tempo zmian technologicznych jest tak szybkie, że dzisiejsze najlepsze urządzenia profesjonalne i konsumenckie są przestarzałe niemal natychmiast. W obszarach zaawansowanych technologii, takich jak audio, wideo, film i elektronika, pięć lat jest równoznaczne z epoką geologiczną Ziemi. Twórcy filmu, którzy dorastali w „erze cyfrowej”, że tak powiem, obserwowali, jak rozwijająca się technologia filmowa kroczy ścieżką od „wtedy” do „dzisiaj”, która podkreśla 15 lub 20 lat ogromnego postępu.

Doświadczeni reżyserzy i kamerzyści tworzyli filmy od Arriflex 535B do Super8 i nagrywali filmy w prawie wszystkich mocach i formatach, od dużych kamer HD, takich jak VariCam i Sony CineAlta, po stare kamery VHS-C. Dla wielu doświadczonych reżyserów wyniki uzyskane dzięki dobrej kamerze filmowej nauczyły ich, czego szukać w kamerze wideo, gdy pojawiły się nowe technologie. Arriflex 535B jest zatem idealnym przedmiotem badań, ponieważ znajduje się w obszarze konfliktu między technologią filmową a wideo.

Arriflex 535B, kamera 35 mm i super 35 mm, została opracowana przez ARRI, największego na świecie producenta sprzętu filmowego, i została założona w Monachium w 1917 roku. Aparat został po raz pierwszy zaprojektowany w 1990 roku, aby był w pełni kompatybilny z linią 535, a jego podstawowa wersja oferuje wszystkie niezbędne funkcje nowoczesnej kamery produkcyjnej. Chociaż 535B jest lżejszy i mniejszy niż 535, może korzystać z pełnej gamy akcesoriów 535.

Przeprojektowany, modułowy system wizjera Arriflex 535B, podobnie jak jego poprzednik, można obracać wokół dwóch osi, aby umożliwić oglądanie z dowolnej strony. Rozdzielacz wiązki służy do zamocowania CCD kamery 1/2 „, a cały system wizjera można usunąć i wymienić bez użycia narzędzi.

Transport filmu w 535B, siedmio-ogniwowy ruch ARRI z podwójnym kołkiem ustalającym i rozwijanym pazurem, zapewnia cichą pracę i stabilność obrazu. Kontrolowane kryształami liczby klatek na sekundę wynoszą od 3 do 60 kl./s. Można wybrać stałe ustawienia 24, 25, 29,97 i 30 kl./s.

Ważne informacje, takie jak materiał filmowy, napięcie akumulatora, liczba klatek na sekundę i kod czasowy są wyraźnie widoczne po lewej stronie aparatu. Centralną poprzeczkę ergonomicznego systemu uchwytów można wykorzystać jako uchwyt, a także można go podłączyć do akcesoriów, takich jak mini monitory i dodatkowe światła. Mimo że kamera jest zbyt duża, aby używać jej z POV, cały system uchwytów można usunąć, jeśli wymagany jest niski profil kamery.

Działanie magazynu filmowego zostało zmienione, aby umożliwić ręczne strzelanie do gry filmowej za pomocą dwóch współosiowych magazynków 535 (400 i 1000 stóp). 535B oferuje miejsce na modułowe akcesoria, takie jak programowalne znaczniki formatu, rozszerzenie wizjera ze zintegrowanym szkłem powiększającym (dostępne w dwóch długościach) oraz przyczepiany wyświetlacz, który można obracać, aby oglądać go dookoła.

Arriflex 535B to dobrze zbudowana, programowalna uniwersalna lustrzanka jednoobiektywowa 35 mm, która charakteryzuje się najwyższym poziomem technologii filmów analogowych. Ponieważ jednak ARRI był u szczytu epoki cyfrowej, dane można było wprowadzić za pomocą opcjonalnej jednostki sterującej kamery (CCU-1). Niecałe 31 funtów. Dzięki magazynowi bez filmu 535B nie nadaje się do zdjęć POV ani zdjęć z ręki, ale jego niezawodność i piękny obraz gwarantują, że zobaczymy długie filmy, które zostały nakręcone na nim i jego rodzeństwie.